เริ่มใหม่เถอะครับ ของผมคิดว่า amazon ใจดีที่สุดแล้ว ผมเคยโดนเตือน ทั้งเรื่องราคาที่ตั้งไปไม่ตรง และ เรื่อง trademark
เรื่องราคาโดนลูกค้าแจ้ง amazon และ amazon ก็มาแจ้งผมอีกที
Greetings from Amazon Associates.
We were recently contacted by a few customers that were confused and frustrated by price discrepancies between those listed on your site and ours. It seems that some of the prices you have listed on your site are outdated. Our prices are subject to change without notice and we are only able to honor the prices listed on our site at the time of purchase as they represent the most current discounts we are able to offer.
We recommend against Associates posting Amazon.com prices on their sites to avoid this type of customer confusion. Please either remove mention of specific prices from your site or ensure that you are able to update all of them daily so that we can avoid future customer confusion. We would hate to see us both lose any future sales because of a simple price discrepancy.
Thank you for your time and attention to this matter.
Best regards,
Gary - Associates Account Specialist
ส่วน trademark ที่โดนคือ deline อะไรสักอย่างจำไม่ได้แล้ว แต่ผมโดน amazon ส่งเมลมาเตือนครับ ผมก็ไม่รอช้า ลบเว็บทิ้งทั้งหมดโดยไม่ต้องคิดเลยครับ
เพราะตอนนั้นเพิ่งเคยขึ้นหลักแสนเป็นครั้งแรก ขอเอาเงินชัวๆก่อนดีกว่า และเรื่องราคาผมคิดว่าไม่สามารถไปตามแก้ไขได้ทั้งหมดอยู่แล้ว ลบทิ้งชัวสุด
ผมลบเว็บเสร็จก็แจ้งไปบอก amazon ว่าแก้ไขทั้งหมดแล้ว จะไม่ให้มีการผิดพลาดขึ้นอีก
เขาก็ตอบเมลผมกลับมา
Thank you for bringing this to our attention.
I have brought this situation to the attention of the appropriate persons so that they may do further investigation.
We look forward to seeing you again soon.
และมีอีกเรื่องที่ผมเพิ่งตั้งกระทู้ไปไม่นานคือเรื่องเงินหายไปจาก account ผมก็ส่ง อีเมลไปบอก amazon ว่าเงินผมหายไปไหน
ได้รับอีเมล ตอบกลับมาว่า
Thank you for letting us know the difficulty you have been experiencing. I was able to replicate the issue with the Earnings Reports number decreasing. Our technical staff is now aware of this situation and is investigating further.
We should have this situation corrected fairly soon. Please feel free to check back on our site periodically to make sure that everything is functioning as it should.
As always, please feel free to contact us should you have future questions or comments, and thanks for your continued interest in the Associates Program.
และอีกวันเงินก็เด้งกลับมาเหมือนเดิมปกติทันที ผมคิดว่า amazon ใจดีและรับฟัง affiliate ทุกปัญหาครับ
อีกอย่าง การส่ง email ติดต่อ amazon คือ เราเป็น affiliate กันส่งอีเมลให้มีมารยาท กันด้วยนะครับ เราไม่ใช่ลูกค้า
อย่างน้อยก็มี hello เริ่มต้น ลงท้ายด้วย sincerely ไรก็ว่าไป พร้อมชื่อ นามสกุล และที่สำคัญต้องอ่านออก อย่าใช้ translate ทั้งหมด ครับเรียบเรียงเองจะดีกว่า
ส่วนตัวคิดว่า amazon ใจดีที่สุดแล้ว จะแบนมีเหตุผลแน่นอน ถ้าคิดเขาแบนเพราะเงินเยอะจริงๆ ลองโทรไปหาแล้วขอคุยกับคนที่แบนเลยครับ ว่าแบนเพราะอะไร
ไม่งั้นก็นั่งเครื่องไปโวยวายถึงที่เลยครับ เงินขนาดนี้ถ้าคุณคิดว่าไม่ได้ทำผิดก็น่าจะได้คืน